Tomordok-csúcs

A Tomordok-csúcs a Kalota-havas keleti peremén emelkedik. 1149 méter magas. Vezet fel rá jelzett turistaút. Noha erdő boítja, pont a tetején van egy kis füves térség, és így a kilátásra sincs panasz.

Aznap Kalotaszegre autóztunk Pécsről, egy rödid decemberi napon. A hosszú út ellenére szerettünk volna egy legalább 1000 méter magas hegyet megmászni még aznap. A Tomordok-csúcs tűnt a legalkamasabbnak erre.

Székelyjó falu végén álltunk meg meg az autóval, a Tomordok-csúcsra vezető jelzett turistaút kezdeténél. Nagy tempóval kezdük meg a kapaszkodást a meredek úton, mert már alkonyodott. Szerencsére épp fagypont alatt volt a hőmérséklet, mert egyébként elsüllyedtunk volna a sáros úton. Az utolsó 800 méter nem úgy alakult, ahogy terveztem. A jelzett út letért az erdészeti útról - és ezt nem vettük észre, és mentünk tovább. Az erdészeti út aztán véget ért. Onnét a köves és nagyon meredek hegyoldalban kapaszkodtunk felfelé, a vélt jó irányban. A vélekedésem helyes volt, és a csúcson kötöttünk ki. A napnyugta megcsodálása után - immár a jelzett úton - egy óra alatt leereszkedtünk az autóhoz. Már majdnem teljesen sötét volt, mire leértünk.