Hochgolling

A Hochgolling az Alpok Alacsony-Tauern nevű hegyvonulatának legmagasabb hegye. Ausztriában emelkedik, Stájerország és Salzburg tartomány határa fut át rajta.2862 méter magas. Vezet fel rá két jelzett út. Egy technikailag könnyebb (de még mindig igen fárasztó) a gerinc alatt, avval párhuzamosan, illetve egytechnikailag is nehéz útvonal magán a gerincen.

Mint említettem, ez a hegy az Alacsony-Tauern legnagasabb csúcsa. Mivel nem elérhetetlen cél, természetesen előbb-utóbb el kellett ide mennem.

A legkönnyebb megközelítést választottam. Ez a megközelítés a térképet nézve elég fárasztónak nézett ki. A túrát végigcsinálva is annak bizonyult. A túrát a Göriachbach völgyében, 1400 méter magasan elhelyezkedő autóparkolóból indítottuk. Jó pont, hogy a parkoló ingyenes! Nekem ez pozítív energiát nyújt egy túra kezdetekor. Pár száz méter megtétele után már a Vordere Göriachalmen nevű házcsoportnál voltunk. Egy tucat bájos faházacska - minden bizonnyal nyaralóházak. A Göriachbach völgyében vezető makadámúton gyorsan haladtunk előre. Csak akkor kellett megállni, ha vízesész kellett fényképeznünk - volt több is - vagy olvadozó havat, ami talán egy tavaszi lavina emléke a völgy alján. Eddig nem említettem: augusztusban jártunk itt.

A völgy végében ráfordultunk keleti irányba a Göriachscharte nevő hágóhoz vezető ösvényre. Ez azért már jobban emelkedett, fárasztó volt. A hágó alatt több nagyobb kiterjedésű hófolt volt. Ezek már nem lavina maradványai voltak, hanem a relatív nagy magasság (~2300 méter) és az árnyékos fekvés következményei voltak. A hágótól le lehet ereszkedni északi irányba az Enns völgyébe, illetve déli irányba is fordulhatunk a Hochgolling irányába. Hegyet mászni jöttünk, tehát a Hochgollingra fordultunk rá. Körülbelül 1 kilométer megtétele után kellett volna döntenünk, hogy a végső szakaszt a normál úton, vagy a gerincen tesszük meg. Előfordul velem, hogy a bevállalósabb útvonalat választom. De most úgy ítéltem, hogy a könnyebb út is elég fárasztó lesz, és már induláskor elhatároztam, hogy a normál úton megyünk fel. Amit több rövid pihenő beiktatásával sikeresen le is küzdöttünk. Körülbelül negyed óra csúcson való örömködés után indultunk is vissza. Lefelé "gyorsak" voltunk: két és háromnegyed óra alatt visszajutottunk az autóhoz.