Steinerne Stiege

A Stájerország és Alsó-Ausztria határán fekvő Wechsel-hegységnek hat 1500 méternél magasabb csúcsa van. A Steinerne Stiege a legkeletibb ezek közül. 1505 méter magas. Fenyőerdő borítja a csúcs környékét ugyanúgy, mint a hegyoldalakat. A Wechsel-hegységnek általában elég ingerszegény a jellege. A Steinerne Stiege viszont egy olyan hely, ami érdekesebb: több méretesebb sziklakibukannás van itt, és még egy sziklafolyam is megcsodálható. Nem olyan, mint a Badacsonyon, hanem sokkal nagyobb sziklákból all. A sziklák egyébként kristályos, csillámpala jellegű kövek.

Feleségem unszolására (nekem sem volt elenemre) szerveztem egy pár napos családi kikapcsolódós utat Karácsony és Szilveszter közé. Megegyeztünk abban, hogy olyan legyen, ahol lehet kirándulni is. Ha már kirándulunk, menjünk olyan helyre, ahol hó is lesz. A legközelebbi hóborította hely a Wechselben volt, így hát oda mentünk. Mönichkirchen havas időben is megközelíthető, onnét pedig a Steinetrne Stiege egy pont alkalmas közepes kirándulás.

Tehát Mönichkirchenből indultunk. Nem ismertem ki magamat tökéletesen a helyszínen, és ezért nem pont az eredetileg tervezett úton indultunk el, hanem egy kicsit odább vezető másikon, ami a Kogel nevű csúcsra vezetett. A csúcsig nem jutottunk fel, mert volt később egy korrigálást lehetővé tévő átkötő út, amivel elértünk a Mönichkirchner Scwaig nevő turistaházhoz. A háznál legalább 100 vendég volt. Ez sokkal több, mint ami normálisnak tűnik. Azért voltak ennyien, mert itt kiértünk egy sípályához, és a sípálya is tele volt síelőkkel. Innét a sípálya szélén kapaszkodunk tovább a Hallerhüttéhez, ahol forró levest ettünk. Én innét továbbmentem a közeli csúcshoz. Ezalatt feleségem és lányom forró csokiztak és szánkóztak. Visszafelé majdnem ugyanazon az úton mentünk, mint odafelé. Szép túra volt!