Pongratzerkogel

Ez a hegy aztán egy igazán kevéssé ismert hegy. A szintén nem túl ismert Masenberg mellékcsúcsának is tekinthető. A Masenberg és a Pongratzerkogel közötti hegynyeregből egy sípálya indul lefelé. De szerintem az ott síelők se tudják, hogy a Pongratzerkogelen síelnek. A hegytetőre magára egyébként turistaút nem vezet, de egy makadámút igen. A makadátút a hegyen felállított 4 szélkerék szervízútjaként funkcionaá.

Úgy éreztem, hogy a Masenbergre vezető kirándulásunk nem lett volna elég hosszú, ezért megtoldottam még egy kitérővel a Pongratzerkogelhez.

Egy hegyi tanyacsoport mellett parkoltunk le az autóval. Hamarosan elértünk az erdő széléig, és innét már szinte folyamatosan a hegyet borító sűrű fenyőerdőben haladtunk fölfelé a nem túl meredek turistaúton. Útközben egy-két helyen egy kis kilátás is nyílt a szomszédos hegyekre. A hegytetőn találtunk egy vadasparkot, félénk kőszáli kecskékkel. Sokat nem lehetett foglalkozni a kecskékkel, ezért otthagytuk őket, és kifeküdtünk egy nagy fából készült, kényelmes nyugágyba. Részben felhős, hűvös, szeles idő volt. De amikor kisütött a nap, akkor tényleg lehetett élvezni az életet a nyugágyban! Egy fél óra után továbbindultunk a szomszédos Pongratzerkogelre. A Pongratzerkogelen 4 szélkereket állítottak fel nem túl régen. Még sosem álltunk szélkerék közvetlen tövében. De most már ez ez élmény sem marad ki. Amit nem vártam volna, az az, hogy nagyon hangos volt. Innét visszafelé ismét érintettük a Masenberg csúcsát, majd onnét egy meredek hegyoldalban erszkedtünk le. Nem azon az úton, ahol feljöttünk, hanem egy másik és hosszabb úton. Útközben szerecsenlepkét és admirálislepkét is láttunk. Emellett volt egy kis sziklaszirt is útközben. Ez amiatt volt érdekes, mert ez a hegy azért alapvetően nem a vad sziklákról szólt.