Masenberg

A Pöllaer Naturparkot két hegy és a köztük fekvő völgy területén hzoták létre. A két hegy egyike a Masenberg. Nem igazán magas hegy - 1261 méter magas. Középhegységi kirándulásre kellemes célpont. A hegy tetején van egy kápolna, egy turistaház, egy vadaspark kőszáli kecskékkel, és egy kicsit odébb egy sípálya is. A hegycsúcson lévő kereszttől pedig a szomszédos Wechsel-hegységre is szép kilátás nyílik.

Balatoni nyaralásunkat szerettük volna egy kis fenyőillatú kirándulással színesíteni, amit családdal is megtehető.

Egy hegyi tanyacsoport mellett parkoltunk le az autóval. Hamarosan elértünk az erdő széléig, és innét már szinte folyamatosan a hegyet borító sűrű fenyőerdőben haladtunk fölfelé a nem túl meredek turistaúton. Útközben egy-két helyen egy kis kilátás is nyílt a szomszédos hegyekre. A hegytetőn találtunk egy vadasparkot, félénk kőszáli kecskékkel. Sokat nem lehetett foglalkozni a kecskékkel, ezért otthagytuk őket, és kifeküdtünk egy nagy fából készült, kényelmes nyugágyba. Részben felhős, hűvös, szeles idő volt. De amikor kisütött a nap, akkor tényleg lehetett élvezni az életet a nyugágyban! Egy fél óra után továbbindultunk a szomszédos Pongratzer Kogelre.