Storžič

A Storzic Szlovéniában található. A Kamniki-Alpok egy 2132 méter megas hegye, Ljubljanához - és még inkább Kranjhoz - egészen közel. A hegy prominenciája 667 méter, mely értékkel a Kamniki-Alpok 3. legnagyobb prominenciájú hegycsúcsa.

Egy túratársammal eredetileg a Balatontól terveztünk egy rövid túrát az Alpokba. Ez végül nem valósult meg, és azért kárpótlásul kitaláltam, hogy menjünk el egy szombat-vasárnapi túrára Pécsről indulva. De mivel az Alpok innét már messzebb van, ezért csak olyan hegy jöhetett szóba, ami az utazás idejét is figyelembe véve még aznap megmászható. Meg persze olyan hegy, amin még nem voltunk. Így esett a választásom szombatra a Ferlacher Hornra, vasárnapra pedig a Storzicra. A Storziccsal egyébként is már évek óta "szemeztem".

A hegy alatti parkolóból reggel fél nyolckor indultunk. A kiválasztott út rövid és nagyon meredek volt. Sok helyen kábellel volt biztosítva. De mivel nem voltak a sziklák vizesek vagy jegesek, ezért ferráta felszerelére nem volt szükség. Fárasztó volt fölérni, de a csúcson mégsem pihenhettünk, mert az borítva volt birka vagy kecskeszarral (vagy valami hasonlóval). Így aztán hamar indultunk vissza. Ezúttal egy hosszabb, de kevésbé meredek utat választottam. Fél háromkor az autónál voltunk. Már csak 450 kilométert kellett vezetni hazáig, és a hétvége véget ért.