Hochobir

A Hochobir a Karavankák egy kissé különálló hegytömbje Ausztriában. Különállóságának egyik mértéke a prominencia adat, ami a Hochobir esetén jelentős: 1031 méter. A hegy egyébként 2139 méter. Tehát egy viszonylag jelentős hegy. Mivel nagyon szép a hegy, és a kilátás is csodálatos róla, és mindezek mellett könnyen meg is közelíthető autóval, ezért nagyon népszerű kirándulóhely.

Viszonylag közel is van Pécshez, meg elég jelentős hegy, és emellett még gyerekek által is könnyen megmászható - ezért aztán ez lett (volna) a lányom és barátnője számára tervezett túrák egyike. Mert ezt a túrát a lányomnak, kosarastársának, és a ő szüleinek terveztem.

Autóval felmentünk az 1550 méteren fekvő Eisenkappler Hüttéhez. Innét meredek szerpentinező út indul fel a Hochobir csúcsára. Lányom barátnője nem érezte túl jól magát, és egyharmad úton feladta a túrát. Anyukájával és lányommal visszafordultak. Lányom jött volna, de rábeszéltem, hogy forduljon vissza ő is, hogy a két apuka gyorsan megjárhassa a csúcsot, és hamar visszaérjünk a gyengélkedőkhöz.Így aztán nyga tempóval felmentünk a csúcsra. A csúcs környéke sokkal jobban nézett ki, mint az interneten fellelhető képekből gondoltam! Lefelé szinte futottunk, és így másfél órával később már lent voltunk az autónál. Szép volt a túra, és kár hogy nem mind jutottunk fel. Így viszont gyorsan abszolváltuk a feladatot, és így legalább több idő maradt délután a lányoknak a ptuji Acquaparkban.