Sefiar Spitze

A Sefiar Spitze egy kevéssé ismert hegycsúcs az Ötztali-Alpok szép nevű Texel-csoportjában. Mivel a Texel-csoport Dél-Tirolban van, ezért itt minden földrajzi névnek van német és olasz változata is. A Sefiar Spitze a Monte Tavolino nevet kapta olasz keresztségében. Noha 2846 méter magas, evvel a magassággal "labdába sem rúghat" a Texel-csoport sok, még magasabb hegycsúcsa között. Prominenciája alapján sem emelkedik ki: ez 201 méter. Ismertséggel talán a Pfeldersbe járó síelők között bírhat az északi oldalán lévő sípályák révén.

Nem ide terveztünk menni. A terv a közelben fekvő Hinteres Seelen Kogel volt, mely 3470 méteres magasságával valóban nagyon kívánatos cél. Ám hajnalban induláskor nem indult az autó. A délelőtt elment, mivel sikerült "megjavíttatni". Kiderült, hogy csak egy égve maradt lámpa szívhatta le az akkumulátort. De addigra már dél volt, és mire Pfeldersbe értünk, addigra már délután 1 óra is elmúlt. Ilyen későn indulva nem lehetett bevállalni a Hinteres Seelen Kogelt. Így esett a választás a közeli, de jóval könnyebb Sefiar Spitzére.

A pfeldersi sípálya alsó parkolójában hagytuk az autót, majd elindultunk a hegyoldalban felfelé egy erdészeti úton. Negyed óra múlva már biztos volt, hogy ez nem az az út, amire gondoltunk. Tehát vissza a parkolóba, és kis keresgélés után megtaláltuk a helyes ösvényt. Meredek erdős hegyoldalban mentünk fel a Grünbodenhüttéig. Innét már nem volt erdő, csak csupasz, illetve füves sziklák. Eleinte erős zaj volt, mert éppen egy új sífelvonó oszlopait állították fel a hegyoldalban. Feljebb már szerencsére nem volt zaj. Találkoztunk egy aranyos kecskenyájjal is. A hegycsúcsra érve kicsit pihentünk, majd siettünk vissza, mert a késői indulás miatt nem volt sok időnk.