Kékestető

Mivel ez egy magyar nyelvű honlap, ezért nem magyarázom meg a Kékes-tető mibenlétét.

Feleségem nagyon szereti a Mátrát, és születésnapjára egy utazást kapott tőlem Egerszalókra, ahonnát a Mátrába és a Bükkbe is elmehettünk kirándulni. A lányom még nem volt a Kékestetőn, így adódott, hogy ide menjünk. Nekem ez a negyedik alkalom volt, hogy feljutottam a Kékestetőre.

Mátraházáról indultunk. Nem a legrövidebb utat választottam, hanem egy cikcakkosat, hogy több mindent útba ejthessünk. Először a kevéssé ismert Tölgyes-bércre mentünk el. Ide nem vezet jelzett turistaút. Ezek a bércen részben kivágták az erdőt, és így volt innét kilátás. És láttunk tavaszi kankalint is! Ez azért nagy szám, mert a Mecsekben nem nő, tehát én különlegesnek látom. Innét a hajdani síugópálya maradványi felé vettük az irányt. Mellette egy andezitsziklás kőgörgeteget csodálhattunk meg. Innét felkapaszkodtunk a Sombokor nevű kilátópontra, ahonnét már nem volt messze a Kékestető csúcsa se. Természetesen felmentünk a TV-torony kilátójába is. Lefelé eredetileg busszal mentünk volna. De sokára indult, így inkább gyalog mentünk le, a sípálya nyomvonalát követő turistaúton. Ezután ráadásként még a siroki várba is felmentünk.