Harterkogel

Ez a hegy Stájerországban található. A Wechsel-hegység és a Stuhleck között található egy kicsi hegycsoport, ami a Großer Pfaffból, a Kleiner Pfaffból és a Harterkogelből. A két Pfaff dolomitból épül fel, és ennek megfelelően meredek, sziklás. látványos hegyek. A Harterkogel evvel szemben egy nagy lapos dombnak néz ki, annak ellenére, hogy magassga (1523 m) gyakorlatilag egyezik a két Pfaffal.  Valószínűleg csillámpalából épül fel, mint a szomszédos Wechsel-hegység.

Sněžka

Születésnapomra Ausztriai kirándulást kértem. Sopronba utaztunk december végén. A tél nem volt elég hideg és csapadékos. Mivel hóban szerettem volna kirándulni, ezért egy legalább 1500 méter magas hegyre szerettem volna felmenni. A környéken a legtöbb ilyen csúcson már jártam. A Harterkogelen még nem. Ezért mentünk ide.

Az aznapi túrázásokat már hajnalban megkezdtem. Sopronban laktunk panzióban. Még teljes sötétben indultam el kirándulni a Soproni-hegységbe. Fejlámpával. A Vas-hegyen (415 m) és a Gloriette kilátón jártam. Miután visszatértem a panzióba, és ott a családdal megreggeliztunk, elautóztunk a Feistritzsattelhez. Havas volt minden. Először egy szépen karbantartott sífutópályán mentünk. Hamar letértünk róla, és ekkor már 20 centis hóban mentünk, ahol volt néhány nyom. Majd a nyomok elfogytak, és egyre mélyebb lett a hó. Általában 40 centi. Már közel jártunk a csúcshoz - talán 800 méterre, amikor lányom és feleségem feladaták a számukra küzdelmet jelentő előrehaladást. Én persze "gyorsan" elmentem még a csúcsra. Ami annyira nem volt gyors, mert a végén már 70 centi mély volt a szűz hó. És sok fényképet is kellett készítenem, mert nagyon szép volt.