Almesbrunnberg

Ez a hegy az ausztriai Gutensteini-Alpok egyik 1000 méter magasságot meghaladó hegycsúcsa. Pontosabban: 1079 méter magas. A hegy igazi érdekessége a lábáná lkialakult Myra-vízesés. Itt 90 méteres szintet esik a Myrabach, több lépcsőben, látványos vízeséseket produkálva a mészkősziklák között.

Az elsődleges cél a vízesés megtekintése volt. De ha már közvetlenül mellette van egy 1000 méteres magasságot meghaladó hegy, akkor persze oda is fel kell menni.

Aznap a kirándulások sorozatát már hajnalban megkezdtem. Sopronban laktunk panzióban. Még teljes sötétben indultam el kirándulni a Soproni-hegységbe. Éjszaka friss hó esett. Annak fényében próbáltam (sikerült is) tájékozódni. A Károly-magaslaton és a Dalos-hegyen (403 m) jártam. Miután visszatértem a panzióba, és ott a családdal megreggeliztunk, elautóztunk a Myra-vízeséshez. A Myra-vízesés belépődíjjal látogatható. De most ingyen nyitva volt. Az ilyen dolgok mindig örömmel töltenek el. Végigjártuk a fából szépen kiépített lépcső és hídrendszereket a vízesések mentén. Utána autóval a pár kilométerre fekvő Gasthof Jagasitzhoz mentünk. Onnét sétáltunk fel az Almesbrunnberg oldalában. Útközben láttunk rózsaszín virágú hangát és virágzó fekete hunyort is. Aminek virága fehér, és nem fekete. Krácsonyi rózsának is hívják. Stílszerűen hóban nőtt.  Párszáz méterrel a csúcs előtt feleségem és lányom feladták az erőfeszítést, úgyhogy egyedül mentem fel a csúcsra. Szép volt!