Mt. Singakalsa

A Fülöp-szigetek legnagyobb szigete Luzon. Luzon északi részén található a Cordillera Central nevű hegylánc.Ennek a hegyláncnak az egyik hegycsúcsa a Mount Singakalsa. Mount Timbaknak is hívják. 2688 méteres magasságával az óriási sziget harmadik legmagasabb pontja. A legközelebbi nála nagyobb hegy a Mount Tabayoc (2812 m), ami 11 kilométerre fekszik innét. A Mount Singakalsa prominenciája 938 méter.

A Fülöp-szigetek trópusi illetve szubtrópusi éghajlata nem teszi lehetővé, hogy itt zöldségeket termesszenek. Ez alól csak a legmagasabb hegyek tesznek kivételt. Ezért itt közvetlenül a hegycsúcs közelében is zöldséget termesztenek. Leginkább káposztát, de sárgarépát is. A hegy könnyen megközelíthető a közeli főútról és a művelt kertek közötti utakon.

Egy héttel korábban kitapasztaltam, hogy a Manila és a Baguio közötti 6 órás buszos út lehetővé teszi a Cordillera-hegység felkeresését. Ezúttal még tovább merészkedtem: Baguióból további másféll órányi buszozással már egy 2600 métert meghaladó hegyet is megmászhattam!

Ketten indultunk a túrára. A legnagyobb kihívás az volt, hogy eljussunk a hegyig. Makati Cityből indultunk, ami Metro Manila része. Innét városi magasvasúttal jutottunk el a körülbelül 8 kilométerre fekvő buszállomásra. A busz körülbelül este 10-kor indult, és talán hajnali 4-kor ért Baguioba. Pedig még karambolozott is útközben egy tartályautóval! Baguio egy 320000 lakusú város Luzon szigetén. Két órát lófráltunk a hajnali sötétségben és félhomályban, és ezalatt sikerült megtalálnunk azt a buszállomást is, ahonnét a következő busz továbbindult. Evvel másfél órát buszoztunk lélegzetelállító tájon, a Cordilleras-hegylánc gerincein. A buszról leszállva először a műút mentén haladtunk, majd egy betonozott mellékúton. Onnét egy földútra tértünk le. Útközben sok teraszos művelésű hegyoldalt láttunk, ahol sárgarépát és káposztát termesztettek. Helyenként azért rendes növényzet is látható volt - de csak kevés. A hegy csúcsára vezető ösvényt nehezen találtuk meg. Az is káposztaágyások között vezetett fel. A hegycsúcson néhány átjátszóállomás volt. Nem messze tőle egy sziklaszirten pedig 3 szépen elhelyezett kereszt. Itt sokat heverésztünk, mivel nagyon álmosak voltunk. Majd visszaereszkedtünk a műútig, ahol stoppoltunk egy arra járó buszt. A buszon hamar elaludtam. Szerencsére nem estem ki a buszból. Ez azért volt kérdéses, mert a busz összes ajtaja nyitva volt. Baguióból még 6-7 órát buszoztunk vissza Manilába. Ezeket az órákat nem tudom felidézni...