Rauhkofel

Ez a hegycsúcs a Zillertali-Alpokban található, az osztrák-olasz határon. Rauchkofelnek is hívják. Sőt, mivel 1920 óta idáig terjed Olaszország, immáron olasz neve is van: Monte Fumoi di Predoi. Az osztrák-olasz hár Zillertali-Alpokra eső szakaszán számos 3000 métert meghaladó hegycsúcs van. Ez egy közülük: 3252 méter magas. Viszont csak kettő 3000 méter fölötti hegycsúcsra lehet feljutni jelzett ösvényen. És ez a csúcs egyike e két hegynek.

A Rauhkofel prominenciája 594 méter. A hozzá legközelebb eső, nála magasabb hegycsúcs a 3303 méter magas Reichen Spitze.

A tavalyi első 3000-es hegycsúcsunk után egy még magasabb hegyre szerettünk volna feljutni. Választásunk a 3358 méter magas Schneebige Nock (Monte Nevoso) nevű hegyre esett. Ez a hegycsúcs a tartalék napra eső "kis hegy" lett volna. Végül is a fő hegy lett, mert a Scheebige Nockra nem jutottunk el.

A "tartalék nap" koncepciója biztos nem értelem nélküli. Már Olaszországba autózván is esett az eső, és éjszaka a kempingben is esett. Hajnalban minden csupa víz volt, és alacsonyan lógtak a ködös felhők. Azért elindultunk. És jól is tettük, mert a túrázás során nem áztunk meg, csak utána az autóban ért minket egy olyan erős zápor, hogy félre kellett állni az útról. A másnapi túrán pedig már tényleg nagyon megáztunk. De visszatérve erre a túrára: Kasern falu parkolójában (fizetős) álltunk meg. Onnét felmentünk a Marchstein-hüttéig. A Marchstein hüttétől tovább a Rauchkofel irányába. Egy helyen nem találtuk az elágazást a csúcs irányában, és így megtettünk kb. 1 km fölösleges utat rossz irányba. De végül meglett a csúcsra vezető út is. Meredek volt. Egy darabig ösvény vezetett fel, de az egy idő után megszűnt, mivel emberméretű görgetegköveken kellett a csúcs irányába haladni. A csúcs felhőben állt. Látni alig lehetett valameddig - nehéz volt a tájékozódás. A csúcsról sajnos semmit nem láttunk. Hideg szélben, átnedvesedve "élveztük", hogy fent vagyunk. Lefelé a tájékozódás még nehezebb volt, de azért végül szerencsésen és eltévedés nélkül visszajutottunk az autóhoz.