Fernerköpfl

A tavalyi első 3000-es hegycsúcsunk után egy még magasabb hegyre szerettünk volna feljutni. Választásunk a 3358 méter magas Schneebige Nock (Monte Nevoso) nevű hegyre esett. Ez a hegycsúcs a tartalék napra eső "kis hegy" lett volna. Végül is a fő hegy lett, mert a Scheebige Nockra nem jutottunk el.
A Fernerköpfl Dél-Tirolban fekszik. Emiatt mesterségesen adtak neki egy szépen csengő olasz nevet is: Pizzo di Vedrette. A hegycsúcs 3241 méter magas. Önálló úticáélként valószínűleg nem sokan keresik fel, inkább csak útba ejtik a magasabb Schneebige Nock felé menet vagy jövet. Pedig magassága és rövid, de nehéz via ferrátája önálló célként is érdemessé tehetné.

A tavalyi első 3000-es hegycsúcsunk után egy még magasabb hegyre szerettünk volna feljutni. Választásunk a 3358 méter magas Schneebige Nock (Monte Nevoso) nevű hegyre esett. A Schneebige Nockra nem jutottunk fel. De szerencsére útba esett egy másik 3000 métert jócskán meghaladó hegycsúcs: a Fernerköpfl. Így ez a hegy lett e túránk névadó hegycsúcsa.

Az autót a Reintalban parkoltam le. A Gelttal nevű oldalvölgyben kapaszkodtunk hosszasan felfelé a Rieserferner Hüttéhez. Hideg és nedves idő volt. A hosszú és kemény kapaszkodás miatt kiizzadtunk, és nedves fagyos ruha borított be, mire a menedékházhoz értünk. Itt dőlt meg számomra annak az elmélete, hogy a pamut póló milyen kellemes viselet. Nem. A pamut póló egyike a legkellemetlenebb viseletnek ilyen célra. A megfelelő 100%-osan szintetikus anyagból tervezett biciklis vagy hegymászó póló sokkal jobb. De ekkor ilyenem még nem volt. Ezért a menedékházban minden elvemet félredobva rendeltem 4 Euróért (!) forró teát. A menedékházban kissé átmelegedtünk. Innét az út is kellemesebb volt, mert kisütött a nap. Hamarosan felértünk a Fernerköpflre. Ekkor még nem tudtuk, hogy ennél sokkal tovább nem is jutunk. Az viszont klassz volt így is, hogy alattunk egy nagy gleccser húzódott. Mindenesetre továbbindultunk a Shneebige Nock irányába. A gerincen vezető jelzett útvonal egy kb. 20 méter magas függőleges sziklán át vezetett. Volt nálunk via ferrata szet, de eddig ilyet még nem használtunk. Ugyan rövid szakasz volt, de mégis kb. C/D-s lehetett, úgyhogy nagy volt az izgalom, hogy hogyan küzdjük le. Ez sikerült. Ami nem sikerült, a Shneebige Nockra átvezető sziklagerinc leküzdése. Tömör jéggel volt borítva. Balra mély sziklás szakadék. Jobbra a gleccserre ráfutó jeges lejtő. Nekünk pedig semmilyen jeges eszközünk nem volt. Így hát itt visszafordultunk. Amit nagyon jól tettünk, mert ha mégis valahogy átjutunk, lehet, hogy már nem tudtunk volna visszajönni. Ugyanis két órával később óriási zápor tört ki. Olyan nagy, hogy néha az is kérdéses volt, hogy hogyan keresztezzük a kiáradt hegyi patakokat. Végülis - ha átázva is - visszaértünk az autóhoz.