Picco Confalonieri

Az Appenninekben található ez a hegy, annak is a Gran Sasso d'Italia nevű hegycsoportjában.

A Picco Confalonieri egy nagyon népszerű kiránduló célpont. A Campo Imperatore mellett emelkedik. A Campo Imperatore pedig autóval könnyen megközelíthető. A hegy vonzerejét emeli a rajta 1908-ban épített Duca degli Abruzzi nevű turistaház, és a szép panoráma.

A közelben töltöttük családi nyaralásunkat. Ennek helyszínét erősen befolyásolta az, hogy szerettem volna megmászni az itt emelkedő Gran Cornót, mely az Appenninek legmagasabb csúcsa. De azt is szerettem volna, ha a családom is kap valamennyit az élményből. Erre a könnyen elérhető Picco Confalonieri éppen megfelelt.

A Campo Imperatore parkolójáig autóval mentünk. Onnét felkapaszkodtunk egy szerpentines turistaúton a turistaházig. Kisebb pihenő után a turistaház melletti hegytetőre sétáltunk fel. Ennek a hegytetőnek nincs külön neve. A magasságát viszont tudom: 2404 méter magas. Onnét visszasétáltunk a turistaházhoz, majd tovább a hegy legmagasabb pontjára, mely 2422 méteres. Feleségemet itt sajnos elkapta a tériszony, és emiatt nagyon hamar lejöttünk a hegyről, vissza a parkolóba. De a kalandok itt még nem értek véget: elautóztunk a 34 kilométerre fekvő Rocca di Calascióhoz, és ott is kirándultunk