Osser

Az Osser Stájerország egy 1548 méter magas hegye Stájerországban. A Grazer Bergland (Grazi-hegyvidék) második legmagasabb hegycsúcsa. Dominanciája 5 km, azaz 5 kilométeres sugarú körben nincs magasabb hegycsúcs nála. Az a bizonyos magasabb hegycsúcs a Hochlantsch 1601 méter magas mellékcsúcsa a hegy keleti gerincén. Az Osser prominenciája 300 méter.

Az Osser lábait a hegyoldalakra is felkúszva legelők borítják. A hegy felsőbb részeit fenyőerdő fedi. A hegycsúcs kb. 100 méter átmárőjő területen fűvel borított. Az Osser oldalában egy szépen foglalt forrásal ered a Rába.

Stájerország keleti felén keresetem olyan hegyet, mely viszonylag magas, de kisgyerekkel is megmászható

Az időjárás-előrejelzés alapján aznap viszonylag jó idő lett volna, de ez a valóságban nem így alakult. Ahogy közeledtünk a túra indulási pontjához, egyre rosszabbul lehetett látni. Helyenként tejfehér ködben haladtunk. Ahogy az autóból kiszálltunk, a köd gyengén szitált. Feleségem és lányom dicséretére legyen szólva, hogy nem mutattak túl nagy ellenállást a kirándulással szemben. Így elindultunk a hegycsúcs irányába. Eleinte egy patak mellett haladtunk, egy marha legelőn. Egy idő után már nem láttunk a turistaút piros jelzéseit (ami nem csoda, hiszen a ködtől alig lehetett látni). De a jelek ezúttal nem a köd miatt tűntek el, hanem azért, mert már nem a turistaúton haladtunk. Egy idő után visszafordultunk, és megtaláltuk a pontot, ahol eltértünk a helyes útról. Innér igen meredekké vált az ösvény. Először még a legelőn haladt, majd sűrű sütét fenyőerdőben. A csúcs közelében következett be a túra fénypontja: egy foltos szalamadrát láttunk meg! Nekem másodszor adatott meg ez az élmény, ám feleségem és lányom most láttak először szalamandrát!

A hegycsúcson csak rövid időt töltöttünk, mivel kilátás nem volt a köd miatt, az eső pedig szemerkélt. Eddigre családtagjaim teljesen átáztak, így siettünk vissza az autóhoz.