Nuvolau

A Nuvolau a Dolomitok egyik kevésbé jelentős hegycsúcsa a Passo Giau közelében. 2575 méter magas. Dominanciája mindössze 450 m, azaz a legközelebbi magasabb hely 450 méterre fekszik tőle. Ez a hegy a Ra Gusela (2592 m). A Nuvolau prominenciája körülbelül 80 m.

A Nuvolau a dolomitok egyik legkönnyebben megközelíthető viszonylag magasabb hegycsúcsa. Egy "síma" turistaút, illetve egy nem nehéz via ferrata vezet fel rá. Csúcsára turistaházat építettek. A Passo Giau közelsége miatt sokan látogatják.

Nem önmaga miatt mentem fel rá, hanem mert ott volt a Ra Gusela mellett. Ráadásul úgy becsültem, hogy a Ra Guseláról a Nuvolaun keresztül könnyebb lejutni a Passo Giauhoz. Végülis ez talán nem bizonyult igaznak, de akkor is aznap még egy 2500 méteres hegycsúcsot érdemesnek látszott "begyűjteni".

Ezen a napon kora reggel és délután három között Attila barátommal megmásztuk a Tofana do Dentro és a Tofana di Mezzo csúcsokat. Visszamentünk az kempingbe és ettünk valamit. Én heverésztem egy fél órát. Az idő szép volt, és még csak fél öt volt. Nem bírtam magammal: úgy döntöttem, hogy elmegyek a közeli Ra Guselára. Attila inkább bement Cortina d'Ampezzóba inni egy kávét...

A Passo Giaunál leparkoltam az autóval. Pár száz métert kiépített járdán kellett menni. Majd legalább egy kilométert egy tehenekkel, tehénszarral, szivárgó vizekkel és sárral borított legelőn a hegy lábánál. A hegyet meg kellett kerülni: az ösvény a hátsó lankásabb hegyoldalon vezet föl. Útközben egy via ferráta segített leküzdeni egy nem túl magas sziklafalat. Majd nemsokára bal kéz felé letértem a jelzett turistaútról. A Ra Guselára vezető ösvény szerencsére látható volt. Hamar feljutottam a csúcsra, ahol egyedül szemlélődhettem.

A Ra Guseláról a közeli Nuvolaut céloztam meg, hogy még egy hegycsúcsot "begyűjtsek" aznap. Közvetlenül a csúcs előtt a meredek és kitett út biztosított. A csúcson lévő menedékház mellett heverésztem 10-15 percet, majd indultam vissza az autóhoz. Az túra vége gyönyörű napnyugtával ajándékozott meg.