Mihályhavas

A Mihályhavas a Hargita-hegység egyik magasabb hegycsúcsa a Madarasi-Hargita déli szomszédságában. 1685 méter magas. Önálló kiránduló célként nehezen elképzelhető. A jelzett turistaút is csak megközelíti a csúcsát, ám a csúcsig nem vezet fel. Ennek ellenére telente valószínűleg sokan eljutnak a csúcsra, hiszen egy sípálya felső pontja innét indul.

Hargitai kirándulásként kevés lett volna a menedékház parkolójából a Madarasi-Hargitára felmenni, mad visszaereszkedni. Ezért egy kis ráadának a Mihályhavas pont megfelelt.

Autóval felmentünk a Madarasi Hargita menedékház melletti parkolóig. Innét egy kellemes, nem hosszú jól kitaposott széles ösvény vezet fel a hegycsúcsra. Az ösvény előbb inkább lucfenyők között halad, majd később kúszóborókák veszik át a fenyők helyét. A hegytetőn van egy szikla, amin jó fotókat lehet készíteni. Utána elmerültünk a több száz kopjafa és egyéb emlékmű nézegetésében. A kopjafákkal borított tető északi oldala egy enyhe lejtő, ahol már nem voltak emlékművek, és itt a természetet is lehetett élvezni. Ide turistából is csak el élvétve jut egy-egy ember. Az út fölfelé rövidnek tűnik. Lefelé még inkább, úgyhogy ha már oly hosszan pusztítottuk az autót a helyenként rossz makadámúton idáig, ekkor még kell valamit csinálni a Hargitán a Madarasi-Hargita "megmászása" után is. Elmentünk még a közeli Mihály-Havasra is. Dél körül járt az idő. Sütött a nap ezerrel, és 30 fok körül volt a hőmérséklet. Egy meredek sípálya nyomvonalán mentünk föl, ahol semmi árnyék nem volt. Kellemesnek nem volt mondtható... Panaszkodott is a lányom. Amikor leértünk, akkor a turistaházban kárpótlásként mindenki kapott hideg kólát. Ez azért érdekes, mert 3 pohár kóláért még soha nem fizettem 1800 Forintot. Na de egyszer élünk!  ;-)

Hargitai kalandunk evvel még nem ért véget! Este két helyi vadász által szervezett medvelesen vettünk részt, ahol 10 szabadon kószáló medvét (köztük két bocsot) figyelhettünk meg egy erdei házikó ablakából!