Žarkova Čuka

Ez a hegy a Stara Planina szerbiai részén egy nem túl jelentős, 1848 méter magas hegy. A Midžortól légvonalban körülbelül 4 kilométerre fekszik nyugati irányban. Nyugati lejtőit a völgyek felé fenyőerdő borítja. Magasabban fekvő részein füves legelők vannak, helyenként kúszóborókákkal tűzdelve.

Egyszerűen útba esett a Midžorra menet. Minimális kitérőt kellett csak tenni egy plusz hegycsúcs "begyűjtéséhez".

Reggel 7 körül indultunk Nisből autóval, és 9 óra körül már a Babin Zub nevű hegy oldalában parkoltunk le. Megkerültük nyugat és dél felől a Babin Zubot, megcsodálva a nyugati oldalon lévő óriási homokkő sziklatornyot. Hiába másztunk fel a Babin Zub hegynek majdnem a tetejére, hamarosan le kellett ereszkednünk (egy sípályán) a Babin Zubot és a Žarkova Čuka közötti hágóra. Itt reggelizünk egy turistaház mellett egy szép mezőn. Innét kúszóborókákkal tűzdelt mezőn haladtunk tovább, majd megkezdtük az igen meredek emelkedést a Žarkova Čuka oldalában. Túránk fő célja a Midžor volt, és az oda vezető út el is kerüli a Žarkova Čuka csúcsát. De egy kis tábla jelezte, hogy hol kell letérni az útról azoknak, akik a csúcsot is célba veszik. Erre mentünk mi is. Ösvény igazán nem is volt itt, csak meredek füves hegyoldal. Hamar a csúcson voltunk, pillangókkal (pl. nagy apolló lepke) és virágzó kövirózsákkal körülvéve. Rövid bámészkodás és pihenés után már indultunk is tovább a Midžorra. A túra nagy részét még teljesítenünk kellett...