Ferlacher Horn

A Ferlacher Horn egy kevéssé ismert hegy Karintiában. A Dráva völgyéből emelkedik ki. Tövénél a névadó Ferlach nevű kisváros fekszik, de a hegycsúcsról nézve úgy tűnik, mintha Klagenfurt is karnyújtásnyira lenne. Valójában Klagenfurt 12 kilométerre esik. A hegy magassága 1840 méter, prominenciája pedig 665 méter. Evvel a prominencia értékkel Karintia 24., a Karavankáknak pedig a 9. legnagyobb prominenciájú hegycsúcsa.

Egy túratársammal eredetileg a Balatontól terveztünk egy rövid túrát az Alpokba. Ez végül nem valósult meg, és azért kárpótlásul kitaláltam, hogy menjünk el egy szombat-vasárnapi túrára Pécsről indulva. De mivel az Alpok innét már messzebb van, ezért csak olyan hegy jöhetett szóba, ami az utazás idejét is figyelembe véve még aznap megmászható. Meg persze olyan hegy, amin még nem voltunk. Így esett a választásom szombatra a Ferlacher Hornra, vasárnapra pedig a Storzicra

Reggel negyed hétkor indultunk Pécsről, és talán negyed kettő lehetett, amikor elindultunk a hegyre. Sok szép virág volt útközben - olyan is, amit korábban még nem láttam (Gentianopsis ciliata). De sok idő nem volt virágokat nézegetni. Hajtottam magamat is, meg a társaimat is, hogy mihamarabb megjárjuk az utat. Egyrészről amiatt, mert késő délutánra kisebb esőt jeleztek előre. Másrészről azért, mert még sártat kellett állítanunk egy félreeső erdő mélyén, és az nem olyan jó sötétben. Márpedig szeptemberben már korábban sötétedik. Végül az esőt megúsztuk. A sötétedést nem, de a félhomályban a sártat még fel tudtuk állítani.