Mt. Pulag

Ezt a hegyet nem kell "fényezni": elég fontos hegy ez anélkül is. A Fülöp-szigetek legjelentősebb szigetének, Luzonnak a legmagasabb hegye. A Fülöp-szigeteknek pedig a harmadik legmagasabb csúcsa, csak pár méterrel elmaradva a legmagasabb csúcstól. Magassága 2922 méter. 650 kilométeres sugarú körben nincs nála magasabb hegy. A legközelebbi nála magasabb hegy nem a Fülöp-szigeteken fekszik, hanem a valamivel közelebb eső Tajwan szigetén. Mivel a Pulag egy sziget legmagasabb csúcsa, így prominenciája és magassága megegyezik. Az így adódó 2922 méteres prominencia nagyon magas értéknek számít.

Motiváció

Szeretek hegycsúcsokra felmenni. Mivel a Fülöp-szigeteken - Manilában - voltam , és volt egy szabad hétvégém, ezért logikus, hogy megcéloztam a Pulagot. Márcsak amiatt is meg mertem ezt tenni, mert korábban a Fülöp-szigeteken másik hegyeken már gyűjtöttem tapasztalatokat.

A túra

Hát ez aztán kaland volt! Ez a túra sok szempontból különbözött az összes korábbi és későbbi túráimtól. Ketten indultunk a túrára: egy Malajziában élő keresztény kínai lánnyal beszéltük meg a tervet. A lány is ugyanazon a projekten dolgozott, mint én. Este 9 körül találkoztunk Manila egyik HÉV megállójában. Mindkettőnkön egy-egy 18-20 kg súlyú hátizsák. Már az is egy élmény volt, hogy a sötéteben tömegközlekedéssel eljussunk a 8 kilométerre fekvő távolsági autóbuszállomásra. Megtaláltuk az autóbuszállomást, vettünk jegyeket, majd valamennyi várakozás után indult a busz Baguioba. Az éjszakai buszozás körülbelül 7 óra hossza volt. Hajnalban értünk Baguioba. Ott találkoztuk Joyce (mert Joycenak hívták a kínai lányt) egy helyi barátjával. Így már hárman voltunk. Viszont nem volt különösebb tervünk arra, hogy hogyan jutunk el a Pulag lábához, ami még 2 órányi távolságra volt busszal. Azt találtuk ki, hogy kérdezgetjük a többi hátizsákos turistát, hogy nem a Pulaghoz mennek-e, és nincs-e véletlenül hely a buszon, amivel mennének. Már a második csoportnál sikerrel jártunk. Ez fontos siker volt. Egy busszá alakított dzsipbe (helyi neve Jeepny) zsúfolódtunk be vagy huszan. Egy ilyen Jeepny nyilván nem közlekedhetne Európában semmilyen körülmények között sem. Ha mégis kapna engedély, akkor sem férne fel rá tíznél több ember. A Fülöp-szigeteken ez nem akadály, csomagokkal húszan is "símán" befértünk. Na jó, néhányan a tetőn utaztak.

A Mount Pulag nemzeti parki terület. Ezt ott komolyan veszik. A park területére való belépés előtt kötelező 2 óra hosszú fejtágítón kellett részt venni. Miután ezen túl voltunk, még vagy 15 kilométeres hosszon folytattuk utunkat a rossz hegyi utakon a Jeepnyvel. Az út ténylg rossz volt: a sziklás terepen defektet is kapott akocsi. Szerencsére ezt 1 óra alatt orvosolták. Végül odaértünk a túra valódi indulási pontjáig. Az indulás nagyon nehezen ment. Európai szemmel nézve a helyiek mérhetetlenül "húzták" az időt. Amikor pedig elindultak, akkor nagyon-nagyon lassan haladtak. De mivel egy csoport voltunk,ezt el kellett fogadnom, még ha kissé idegesítő is volt a lassúság. De legalább a kirándulás szép és különleges volt. Nem a Fülöp-szigeteken megszokott nedves, fullasztó meleg trópusi erdő, hanem hűvösebb, szárazabb klíma, aminek következtében a magasabb részeken már csak magas fű nőtt a hegyoldalakon. Estére a vezetővel (mert az is volt) feljutottam a csúcsra. A többiek eddigre több kilométerre lemaradtak. Majd sátrat vertünk a csúcs alatti sátortáborban, ahol másik csoportoknak több sátra is állt már. Éjszaka nagyon hideg volt. Szerintem kb. 3 fok lehetett hajnalban. Fáztam is rendesem. Persze nem is szokott minden nap az ember 2800 méteres magasságban sátrazni. Hajnalban ilyen magaságban még akkor is hideg van, ha alapjában szubtrópusi éghajlati övben fekszik a Fülöp-szigetek itteni része.

Másnap hajnalban, még sötétben csoportosan, fejlámpákkal ismét felmentünk a Pulag csúcsára. Hosszasan vártuk a napfelkeltét. Sajnos túl felhős volt az ég, és ez így nem valósult meg. Ezután, míg a többiek a reggeli tennivalókkal szöszöltek, én még elszaladtam a közeli Mamuyd csúcsára. Végül úgyanazon az úton és módon visszagyologoltunk és buszoztunk Manilába, mint ahogy jöttünk.


"Nettó" szintemelkedés: 580 m

A túra teljes (bruttó) szintemelkedése: 822 m

A túra hossza: 13 km

A túra időtartama: 2 nap