Tschenglser Hochwand

A furcsa nevű Tschenglser Hochwand a Dél-Tirolban található híres Ortler-csoport egyik hegycsúcsa. Mivel Dél-Tirolban van, ezért van olasz elnevezése is: Croda di Cengles. A hegycsúcs 3375 méter magas. Ez magasnak hangzik, de az Ortler-csoport nem véletlenül híres: itt számos ennél magasabb hegycsúcs is van. Azonban ezek majdnem mindegyike csak alpinisták által megmászható. A Tschenglser Hochwand képzettebb magashegyi túrázók számára is járható. A képzettség itt a jó erőnléti állapoton túl technikai képzettséget is igényel(het), hiszen az egyik felvezető útvonal egy C/D nehézségű via ferrata.

Magasabb hegycsúcsra szerettem volna feljutni, mint az előző évben. Erre a Tschenglser Hochwant kiválóan alkalmasnak tűnt.

A túrát kora reggel kezdtük a Sulden nevű falu autóparkolójától. Hosszú nap állt előttünk. Először 5 kilométert kellett megtennünk a Düsseldorfer Hüttéig. Az 5 kilométer távolság alatt pedig 900 méter szintet is le kellett küzdeni. A turistaháznál megettük megérdemelt reggelinket. Innét már a visszahúzódott gleccser által kivájt völgyben mentönk tovább, morénahalmokat sziklagörgetegeit megmászva. Majd a jelzett ösvényt követve elkezdtünk kimászni a gleccser által vájt völgy oldalába. A völgyfal egyre meredekebb lett. Ott, ahol már a majdnem függőleges sziklafal kezdődött, onnét a lélegzetelállító C/D-s via ferráta úton másztunk tovább. És egyszer csak fennt voltunk a hegycsúcson. Csodálatos érzés volt! Visszafelé már nem a ferrata-útvonalon ereszkedtünk le, hanem egy könnyebb úton. Jól elfáradtunk, mire visszaértünk az autóhoz.