Tofana di Rozes (!)

Az olaszországi Dolomitok 5. legmagasabb pontja 3225 méteres magasságával. Dominanciája 2 km, azaz 2 kilométeres körzetben nincs nála magasabb hegy. A legközelebbi magasabb hegycsúcs a Tofana di Mezzo (3244 m).

A Tofana hegyein át húzódott az I. világháborúban az Olaszország és Osztrák-Magyar Monarchia közötti frontvonal.

Korábban még nem jártam 3000 méternél magasabb hegycsúcson. A térképeket vizsgálva ez egy könnyen meghódítható hegynek tűnt. És valóban az is volt. Az is szempont volt, hogy Olaszországban, az Alpok déli oldalán az időjárás várhatóan jobb, mint a Ausztriában. Ez is bejött - az időjárás hibátlan volt.

A túra tervezett indulási pontjához közeledve a szerpentin úton találtam egy parkolót, ahol leparkoltam. Mint később kiderült, lehetett volna két kanyarral följebb is leparkolni. No mindegy, legalább hosszabb lett az út. Jó időben, szép tájon haladva kapaszkodtunk fölfelé a nem túl meredek ösvényen. Az út hosszú volt, de könnyű. Komplikáció csak akkor történt, amikor a hegy oldalában körbevezető ösvényről a csúcsra vezető út elágazását nem találtuk. Tovább haladtunk a körbe vezető úton, és végül egy másik csúcsra vezető jelzett úthoz jutottunk. Ez viszont via ferrata út volt, és via ferrata felszerelésünk nem volt. Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy elindulunk rajta. Majd 10 méter megtétele után a hulló kövek miatt úgy döntöttünk, hogy visszafordulunk. Sisak nélkül ez életveszélyes volt. Visszamentünk a körbevezető ösvényen, és végül megtaláltuk a pontot, ahol a csúcsra fel lehet kapaszkodni veszélyek nélkül. Ez az út rövid, de meredek volt, és jól el is fáradtunk. Erőfeszítéseinket siker koronázta, és végül fenn álltunk első 3000 méter feletti hegycsúcsunkon!