Szoliszkó-púp

A Magas-Tátra egyik déli mellékgerince a Szoliszkó-gerinc. Ezen a gerincen gondolatban észaról dél felé haladava a következő csúcsokat láthatjuk:

• Lorenz-hegy (2314 m)
  • Nagy-Szoliszkó (2404 m)
  • Hátsó-Szoliszkó (2350 m)
  • Kis-Szoliszkó (2320 m)
  • Döller-csúcs (2320 m)
  • Csorbai-Szoliszkó (2301 m)
  • Szoliszkó-púp (2129 m)
  • Elülső-Szoliszkó (2093 m)
Ezek közül a csúcsok közül egy átlagos turista csak az Elülső-Szoliszkóra juthat el legálisan. Ugyanis csak ide vezet jelzett turistaút, márpedig a Magas-Tátra szlovák oldalán jelzett turistaútról letérni csak akkor lehet, ha valaki hegymászó klub tagjaként - vagy helyi vezetővel - szikláz mászni megy. Az Elülső-Szoliszkó az egyik legnépszerűbb csúcs a Magas-Tátrában, mivel ide felvonóval meg lehet tenni az út jelentős részét. A kissé távolabb eső Szoliszkó-púpot már kevesebben látogatják meg - és ők is alapvetően illegálisan.

A feleségemmel és a barátainkkal voltunk a Magas-Tátrában, és miveé itt még nem jártunk, logikusan adódott, hogy együtt menjünk el ide. Az elsődleges cél az Elülső-Szoliszkó volt, de én azért gyorsan átszaladtam a közeli Szoliszkó-púpra is, ha már ott volt.

Autóval mentünk, de nem a Csorba-tó egyik parkolójából indultunk, hanem lejjebb a műút mellett álltunk meg. Így ingyen volt a parkolás, és legalább kicsit többet tudtunk gyalogolni. A túra úgyis elég rövid volt, hiszen a Csorba-tótól a Szoliszkó-menedékházig - mely 1830 méter magasan épült - libegővel mentünk. Innét törpefenyők között szerpentinező ösvényen jutottunk fel az Elülső-Szoliszkó csúcsára. Majd onnét én még átszaladtam a közeli Szoliszkó-púpra egy jelzetlen ösvényen. A visszafelé út ugyanolyan volt, mint odafelé

Ezek közül a csúcsok közül egy átlagos turista csak az Elülső-Szoliszkóra juthat el legálisan. Ugyanis csak ide vezet jelzett turistaút, márpedig a Magas-Tátra szlovák oldalán jelzett turistaútról letérni csak akkor lehet, ha valaki hegymászó klub tagjaként - vagy helyi vezetővel - sziklát mászni megy. Az Elülső-Szoliszkó az egyik legnépszerűbb csúcs a Magas-Tátrában, mivel ide felvonóval meg lehet tenni az út jelentős részét. A kissé távolabb eső Szoliszkó-púpot már kevesebben látogatják meg - és ők is alapvetően illegálisan.