Magas-Tátra, Békás-tavak

A Békás-tavak - melyeket felkerestünk - a Magas-Tátra főgerincétől délre, a Békás-tavi-katlanban található. A Békás-tavi-katlan a Menguszfalvi-völgy felső része. Számos hegycsúcs veszi körül a  Békás-tavi-katlant. Ezek közül a Tengerszem-csúcs (2503 m).

Igazából a túránk célja a Tengerszem-csúcs lett volna. Ez a második próbálkozásunk volt feleségemmel - hét évvel korábban a lengyel oldalról már próbálkoztunk, és akkor nem jutottunk fel a csúcsra. Most négyen indultunk, de a párom ereje a Békás-tavaknál elfogyott. Persze nem hagytam egyedül - itt visszafordultunk. Utólag erre a túrára ezért a Békás-tavi túraként emlékszem. Ha valaki aggódna, hogy akkor végül soha nem jutottam fel a Tengerszem-csúcsra, akkor megnyugtatásul közlöm: 3 évvel később a "csúcstámadásom" sikerrel járt.

Nagyszalókról indultunk az "elektricskával". A Poprádi-tavi megállóban szálltunk le, és indultunk a Poprádi-tó felé. Onnét a folyamatosan emelkedő turistaúton haladtunk tovább a Tengeszem-csúcs irányába. Minden rendben volt, de a párom úgy elfáradt, mire a Békás-tavakig értünk, hogy vissza akart fordulni. Meggyőztem, hogy egy kicsit még menjünk tovább. Így "öröm az ürömben", hogy legalább 2000 méter magasságig eljutottunk. Kis csapatunk másik két tagja telesítette a kitűzött célt, míg mi visszaereszkedtünk a kiindulási ponthoz, és hazavonatoztunk. A közös vacsora során pedig irigykedve hallgattuk az élménybeszámolót a Tengerszem-csúcsról.